")); });
Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 14.11.2019, 07:44

Загальноосвітня школа I-III ступенів №5 Козятинської міської ради Вінницької області

Меню сайту
Наше опитування
Ваш улюблений шкільний предмет:
Всього відповідей: 179
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична рада школи

 

Методична рада - це творча лабораторія школи, яка акумулює нові передові ідеї та втілює їх у життя

Діяльність методичної ради:

Робота методичної ради школи спрямована на поліпшення науково-теоретичної, методичної підготовки вчителів, їхнього загальнокультурного рівня.

Основні функції методичної ради школи:

І – організаційно-педагогічна.

ІІ – інструктивно-методична.

ІІІ – пошуково-дослідницька.

ІV– вивчення, узагальнення та поширення ефективного передового педагогічного досвіду.

Мета:

• сприяти пошуку та використанню в навчально-виховному процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання, нових освітніх технологій;

• створити колектив однодумців, які працювали б над постійним професійним самовдосконаленням, підвищенням продуктивності педагогічної праці;

• керувати методичною, науковою, інноваційною діяльністю;

• розглядати плани, програми, проекти всіх методичних об’єднань;

• організувати самоосвітню роботу педагогів, самовдосконалення й самореалізацію їхньої особистості;

• організувати цілеспрямовану роботу з молодими спеціалістами.

 

 

 

ПЛАН РОБОТИ  МЕТОДИЧНОЇ  РАДИ  НА 2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Науково-методична проблема: "Застосування технологічної компетентності в педагогічній діяльності з метою розвитку конкурентоспроможної особистості учня".

Управлінська проблема: "Демократизація внутрішньошкільного контролю в умовах  упровадження в навчальний та виховний процес  інноваційних технологій".

Виховна проблема: "Педагогічне управління в попередженні правопорушень учнів та шляхи підвищення ефективності громадянського виховання".

Внутрішньошкільна методична робота з педагогічними кадрами в ЗШ І-ІІІ ступенів №5 спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовку вчителів до пошукової діяльності, роботу в нових умовах упровадження Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти,  залучення до науково-дослідницької та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних технологій навчання в навчально-виховний процес.  Головним у методичній роботі є надання реальної дієвої допомоги вчителям у процесі розвитку їхньої педагогічної майстерності. Методична робота в школі характеризується практичною спрямованістю, науковістю, конкретністю, системністю, систематичністю, оперативністю, оптимальним поєднанням різних форм і методів цієї роботи.

Відповідно до плану роботи школи у 2018-2019 н.р педагогічний колектив працював над вирішенням науково-методичної проблеми у навчальній роботі: «Формування цілісної системи знань шляхом застосування традиційних та інноваційних форм і методів роботи  відповідно до потреб сучасної особистості в умовах упровадження нових державних стандартів освіти»; у  виховній роботі : «Педагогічне управління в попередженні правопорушень учнів та шляхи підвищення ефективності громадянського виховання».

Методична робота в школі базувалася на основі діагностики, аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогів, їхніх потреб і труднощів, які виникають під час роботи. Методична робота проводилась у 3 формах: колективній, груповій, індивідуальній. Методичною радою надано рекомендації щодо впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій, зокрема розвивального навчання, яке спрямовує навчально-виховний процес на розвиток та саморозвиток особистості кожної дитини.

Організацію методичної роботи в школі протягом року забезпечувала методична рада, до складу якої входили кращі фахівці школи.

Методична рада школи:

Віннічук В.В. - голова ради, заступник директора школи з навчально-виховної роботи; учитель української мови та літератури, зарубіжної літератури.

Никитюк О.В. - учитель біології, голова методичного об’єднання вчителів природничих дисциплін, учитель-методист.

Мальцева О.В. - учитель української мови та літератури, голова методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу.

Мочалова Н.Ф. - учитель англійської мови, голова методичного об’єднання вчителів англійської мови, учитель-методист.

Тимощук Г.М. - учитель математики, голова методичного об’єднання вчителів математики та фізики, учитель-методист.

Брухаль О.Е. - учитель початкових класів, голова методичного об'єднання вчителів початкових класів та художньо-естетичного циклу, старший учитель.

Шеремет О.М. - учитель фізкультури, голова методичного об’єднання вчителів фізкультури, захисту Вітчизни,  основ здоров’я, трудового навчання, старший учитель.

Болюх Н.К. - учитель історії та правознавства, старший учитель.

Слід відзначити, що засідання методичної ради проходили при активній творчій роботі наступних членів:  Віннічук В.В, Никитюк О.В., Мартинюк Т.В.,  Мочалової Н.Ф., Шеремета О.М., Болюх Н.К., Брухаль О.Е.

У школі протягом 2017-2018 навчального року працювали  такі методичні об’єднання:

1. Учителів початкових класів та художньо-естетичного циклу (Брухаль О.Е.)

2. Учителів суспільно-гуманітарного циклу (Мартинюк Т.В.)

3. Учителів фізико-математичного циклу (Тимощук Г.М.)

4. Учителів природничих дисциплін (Никитюк О.В.)

5. Учителів фізичної культури, ОБЖ, захисту Вітчизни, трудового навчання (Шеремет О.М.)

6. Учителів англійської мови (Мочалова Н.Ф.)

Завдання педагогічної діяльності вчителів відзначається тим, що мета кожного вчителя – виховати неповторну особистість, здатну творчо працювати, критично мислити, індивідуально підходити до вирішення поставлених питань. Тому вчителями обговорювались особливості впровадження інтерактивних технологій у навчання, нетрадиційних методів викладання предметів, застосування ігрових моментів на уроках,  технічних засобів навчання та інших форм роботи, що сприяють розвитку творчої особистості. Члени методичних об’єднань постійно працюють над розвитком творчих і пізнавальних здібностей учнів, розвивають мислення, використовують у своїй роботі здобутки передового педагогічного досвіду. Педагоги застосовують проблемний підхід в активізації процесу пізнання, використовують на уроках додаткові джерела, навчальні сайти Інтернету, комп’ютерні програми, розв’язують проблему національного та патріотичного виховання, прагнучи формувати на уроках справжнього громадянина своєї держави. Кожен урок будується за принципами демократичного спілкування, використовується індивідуальний, диференційований підхід до учнів. Учителі постійно використовують новинки методичної літератури та методичні розробки у фахових періодичних виданнях. На уроках та в позаурочній роботі вчителі розвивають активність та самостійність учнів, працюють у напрямку формування творчої особистості учня.

Однією із форм науково-методичної роботи в школі є педагогічна рада. Мета ради – найбільш раціонально й ефективно вирішувати актуальні питання навчально-виховного характеру, сприяючи розвитку творчої думки педагогічного колективу. Цей постійно діючий орган основну увагу зосередив на таких питаннях навчально-виховного процесу:

- проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов;
- діяльність педагогічного колективу у вихованні культури учнів: повага до Конституції, законодавства України, державної символіки;
- виховний та розвивальний потенціал інтерактивних технологій навчання;
- оцінювання на інтерактивному уроці;
- стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з предметів: історії, географії, основ здоров’я  (1-9 класи), математики в початковій школі,  інформатики,  фізкультури  (5-11 класи)
- удосконалення роботи педагогічного колективу з комплексного використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання;
- запровадження Держаного стандарту початкової загальної освіти;
- готовність до впровадження Державного стандарту базової і повної  загальної  середньої освіти
- психологічна служба в школі;
- виховна робота в школі;
- творчий звіт педагогічних працівників, які атестуються.

З метою вивчення педагогічного досвіду колег по роботі й надання дієвої допомоги працівникам-початківцям  та обміну досвідом у школі в І та ІІ семестрах проводилися декади педагогічної майстерності. Основна мета  проведення декади – ознайомитись із теоретичними  аспектами використання комп’ютерних та проектних технологій у навчально-виховному процесі, провести заходи щодо обміну досвідом з використання даних технологій у процесі навчально-виховної роботи, підвищити науково-методичний рівень фахової майстерності педагогів.

Протягом двох тижнів у школі проводилися відкриті показові уроки, які проходили відповідно до плану методичної роботи з педагогічними кадрами. Було проведено вчителями школи показові уроки, які були проаналізовані й обговорені присутніми колегами; кожен учитель зробив ґрунтовний самоаналіз уроку. На цих уроках побувала більшість колег по роботі, адміністрація школи. Підсумок та аналіз декади педагогічної майстерності вчителів було проведено на засіданні педагогічної ради.  Відкриті уроки проводили вчителі, що атестувались.

Вчителі проводили уроки на високому методичному рівні, використовували комп’ютерні технології, інтерактивні методи та прийоми навчання: “кубування”, ”гронування”, ”сенкан”,  ”займи позицію”, ”мікрофон”, ”навчаючи-вчуся”, ”рольова гра”, ”блеф-клуб”, ”метод проектів”, групова робота та робота в парах, презентації.  Уроки були побудовані з урахуванням програмних вимог, можливостей учнів, творчого потенціалу вчителя. На кожному уроці панувала атмосфера доброзичливості, емоційний фон, який стимулював учнів до навчання. Учителі досягали поставленої мети,  завдяки використанню вдало підібраної наочності, відеофрагментів, комп’ютерних презентацій, роздаткового матеріалу. Форми відкритих уроків були як традиційні (комбінований, вивчення нового матеріалу, закріплення вивченого матеріалу), так і нетрадиційні.

Педагогічні працівники школи приділяють велику увагу позакласній роботі, роботі з обдарованими дітьми. У 2017-2018 н. р. працювали факультативи з української мови, української літератури; курси за вибором “Християнська етика», «Українське ділове мовлення». Активно працювали спортивні секції ( керівники Віржанський Є. З. та Шеремет О.М.), які дійсно сприяють фізичному вихованню учнів школи, про що свідчать високі результати виступів команд на міських та обласних спортивних змаганнях.

Упродовж  2017-2018 навчального року четверо учнів перебувало на індивідуальному навчанні у зв’язку із хворобою .

Постійна індивідуальна й додаткова робота з обдарованими учнями дала свої результати. Показником ефективності цієї роботи є  результат участі учнів школи у олімпіадах, конкурсах, змаганнях.

Учителі школи протягом року проводили різні форми роботи з обдарованими дітьми, що забезпечило участь учнів у різноманітних конкурсах. Основні форми роботи з обдарованими дітьми в 2017 – 2018 н. р.:

- проведення індивідуальних і групових занять;
- складання і моделювання міні-сценок; інсценізація уривків з творів;
- розв’язування задач підвищеної складності з математики, біології, хімії та фізики;
- випуск стінгазет, створення тематичних виставок;
- робота над створенням презентаційних матеріалів;
- проведення факультативних занять, курсів за вибором.

Упродовж багатьох років учні школи беруть участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурс «Колосок»; у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»;  у Всеукраїнському конкурсі з інформатики «Бобер», у  Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня»; у Міжнародному конкурсі знавців української мови ім. Петра Яцика, у  Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

У процесі педагогічної діяльності кожен учитель вдосконалює свою майстерність ще й шляхом самоосвіти. Знання, здобуті самостійно,  міцно зберігаються в пам’яті. «У процесі самоосвіти формуються індивідуальні риси особистості, виробляється індивідуальний стиль розумової праці,» – писав В.О. Сухомлинський. Велику увагу самоосвітній роботі в нашій школі приділяють такі вчителі: Українець Л.Б., Брухаль О.Е.,  Мартинюк Т.В., Білокур Л.М., Мочалова Н.Ф., Верета Ю.З., Никитюк О.В., що позитивно позначається на їх професійній діяльності. Кожен із педагогів школи працює над індивідуальною  проблемою, яка відображає різні аспекти загальношкільної проблеми. На засіданнях методичних об’єднань, нарадах, педрадах вчителі отримують рекомендації щодо ознайомлення з публікаціями, які стосуються змісту й характеру їх роботи у фахових газетах та журналах, використовують ці рекомендації в навчально-виховному процесі. Учителі систематично ознайомлюються з інструктивно-методичними рекомендаціями ВАНО за своїм фахом. Матеріали із самоосвіти вчителі фіксують і накопичують в індивідуальних  папках, які зберігаються в методкабінеті школи та на особистих блогах (сайтах). Результативність самоосвіти вчителів, їх роботи над проблемою виявляється в ході співбесід з учителями, анкетування. У 2018-2019 н.р. продовжено роботу творчих груп вчителів, кожна з яких працює над однією проблемою, де вони, на їх погляд, найбільш компетентні. 

Творчі групи вчителів:

1.  Ефективність використання методів навчання ( традиційних та нетрадиційних ).

2.  Розвиток пізнавальної активності учнів.

3.  Розвиток логічного мислення.

4.  Організація самостійної роботи на уроці.

5.  Розвиток творчих здібностей учнів.

6.  Використання ігрових моментів на уроках.

7.  Індивідуальна робота з обдарованими дітьми.    

Згідно з перспективним планом роботи проводиться атестація та курсова перепідготовка педагогічних працівників, організація виконання докурсових та  післякурсових завдань. Упродовж навчального року курсову перепідготовку пройшов ряд учителів.

З метою чіткої організації роботи з молодими, малодосвідченими та новопризначеними педагогами, спрямованої на підвищення рівня їхньої психолого-педагогічної, загальнокультурної, фахової й методичної підготовки та надання практичної допомоги в становленні вчителя та вихователя, у школі створювалися умови для роботи молодих  спеціалістів.

На початку навчального року наказом директора «Про організацію методичної роботи у школі» була затверджена форма роботи з молодими та малодосвідченими  педагогами  «Школа молодого вчителя», яка є однією з форм підвищення кваліфікації молодих спеціалістів. Керівником  «Школи молодого вчителя» призначено заступника директора з навчально-виховної роботи Віннічук В.В., який здійснював методичне керівництво роботою молодих, малодосвідчених  педагогів. Було складено навчальний план і програму занять роботи з молодими спеціалістами. Основне завдання «Школи молодого вчителя» -  формувати майстерність, творчу індивідуальність молодих педагогів.

Основними напрямами роботи «Школи молодого вчителя» є

- здійснення заходів із поглиблення педагогічних знань, методоло­гії навчання;
- навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерс­тва освіти і науки України;
- вивчення теорії, практики та методики виховання, психології, етики, аналіз програмних документів із питань виховної роботи, фор­мування в молодих вчителів посадових умінь і навичок;
- поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та мето­дики його викладання, поповнення знань із суміжних дисциплін;
- методична робота з вивчення узагальненого передового
- педагогічного досвіду (на місцевому рівні), визначення шляхів його творчого використання;
- здійснення заходів з метою підвищення освітнього, науково-ме­тодичного та культурного рівня молодого вчителя;
- організація проведення семінарів,  конкурсів, екскурсій, виховних заходів, спортивних змагань тощо

У школі працює 1 вчитель, який має стаж роботи 3 роки. Це молодий спеціаліст  Паламарчук К.В. – учитель  інформатики. За  молодим спеціалістом закріплений  наставник - досвідчена учитель-методист Мочалова Н.Ф. , яка розробила для  молодого спеціаліста індивідуальний план роботи на рік з урахуванням теоретичної і методичної підготовки, стажу роботи.

 Основними  формами навчально-методичної роботи в «Школі молодого вчителя» були:

- відвідування уроків і позакласних заходів у досвідчених колег;
- індивідуальні консультації;
- практичні заняття, на яких здійснюється моделювання та обгово­рення запропонованих моделей уроків, позаурочних заходів, виготов­лення зразків дидактичних матеріалів;
- співбесіди з керівником школи, заступниками директора, зустрічі за круглим столом;
- проведення молодим спеціалістом відкритих уроків, заходів, участь у різних формах методичної роботи;
- опрацювання методичної та наукової літератури з визначених проблем.

Молодий спеціаліст протягом року активно  працювала над індивідуальним планом психолого-педагогічної  самоосвіти,  брала  участь у всіх  основних  формах навчально-методичної роботи, що проводились у школі, готувала звіти про свою роботу, що заслуховувалися на нараді за участю директора. З таким же звітом  про пророблену роботу виступала наставник – Мочалова Н.Ф., закріплена за молодим вчителем

У 2017-2018 н.р. атестувались 5 чоловік. Члени атестаційної комісії вивчали їх роботу, атестація завершилася позитивними результатами.

Протягом року було вивчено:

а) стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з: музичного мистецтва, хімії, зарубіжної літератури, захисту Вітчизни;

б) рівень виховної роботи з учнями  у напрямках: ціннісне ставлення до природи;

в) стан правовиховної роботи та рівень громадянської свідомості учнів 8, 9  класів;

г) стан ведення зошитів з

- української мови - у 1-11 класах;

- англійської мови - у 5-6, 9-11 класах

- математики-  у 5- 11 класах;

- зарубіжної літератури - у 5-11 класах.                                              

д) виконання плану контрольних робіт

- з зарубіжної літератури - у 5-11 класах;

- з хімії - у 7-11 класах.

У 2018-2019  навчальному році педагогічний колектив закладу  буде працювати  над  проблемою «Застосування технологічної компетентності у педагогічній діяльності з метою розвитку конкурентоспроможної особистості».

У 2018-2019 н. р. будуть вирішуватися такі завдання:

Методично-кадрові: Прилучення педагогів до перспективних моделей педагогічного досвіду, формування нового педагогічного мислення, прагнення до постійного оновлення знань і творчого пошуку, зорієнтованого на особистість учня.

Освітні: Особистісно-діяльнісний розвиток школярів на засадах творчого індивідуального проектування. Забезпечення самореалізації особистості в різних видах інтерактивної діяльності.

Виховні: Мобілізація загальнолюдських цінностей як ресурсу особистісного зростання, перехід до педагогіки діяльності.

Відповідно до цього удосконалюватиметься навчально-виховний процес, активізується робота з обдарованими та здібними дітьми, удосконалиться методична робота по продовженню роботи за філологічним профілем навчання в 10-11 класах; удосконалиться комп'ютерна грамотність учнів, поліпшиться результативність виховної роботи в ЗШ.

 

 

            

 

 

 

   

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2019
    uCoz